דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


החיבור בין מים לבטון הוא קטלני- איטום גגות מיד! 

מאת    [ 05/02/2015 ]

מילים במאמר: 519   [ נצפה 1402 פעמים ]

החיבור בין מים ובטון הוא קטלני. מים ממיסים בטון, פוגעים בחסינות וביכולת ההתנגדות שלו והופכים אותו לעיסה...

זה מה שעלול לקרות לגג שלכם, אם לא תכינו אותו כל חורף לקראת הגשמים, ולא תבצעו פעולת אטימה הרמטית, שכן, כל טיפה - ולא צריך יותר מזה שתזרום ותחלחל לקירות הבניין או לתקרת דירות השכנים בקומות העליונות תיצור עובש וזה מסוכן.

העובש משתייך למשפחת הרעלנים הביולוגיים ונוצר כתוצאה מעיבוי של אדים בתוך חלל סגור. העיבוי מתרחש כתוצאה מספיגה של אדי מים הנוצרים בחלל שבחדר, האוויר פולט אדי מים שהם בעצם הלחות שנספגת בקיר ומתחילה לייצר עובש.

איך מזהים עובש על הקירות?

הסימנים הראשונים שתראו המציינים עובש על הקירות, הוא הופעתם של כתמים חומים שחורים על הקיר ובעיקר בחיבורים שבין הקירות לתקרה. הסימנים הללו הם עדות לקיומה של פטרייה שמתמקמת ומתפתחת יפה מאוד על מצע לח וחם, וזה בדיוק מה שהקיר הרטוב שלכם מציע לה.

במקרה קיומה של פטרייה יש צורך לבצע טיפול יסודי להעלמת הפטריות אך גם לבדוק מהו המקור למים שיצרו אותה. לעיתים זה פיצוץ בצנרת של דירה של מים שחלחלו דרך הרצפה עד לתקרה של הדירה שמתחת, לעיתים זהו איטום חיצוני רעוע, בידוד טרמי לקוי ואז קירות הבית חשופים ללחות, רטיבות וליצירת פטריות.

איטום גגות- הקדימו איטום לפטרייה!

איטום גגות זה הדבר הראשון והחשוב שיש לבצע במקרה של הופעת פטריות על הקיר או על התקרה. איטום גגות ניתן לעשות בשיטות שונות, כאשר כל אחת מהן מותאמת לסוג גג שונה ומשמשת כפתרון האולטימטיבי לכל מקרה לגופו.

אחד הפתרונות בתחום איטום גגות בעיקר ישנים, היא יצירת שיפועים מחומר בשם בטקל אשר "מפנים" את המים לזרום החוצה. בטקל עשוי מתערובת בטון בעלת משקל נמוך, המאפשרת בידוד וזרימת המים ומהווה פתרון מצוין לצורך איטום גגות שאין בהם מרזבים או פתחי זרימה אחרים למים. יציקת הבטקל נעשה באמצעות משאבה מיוחדת.

שיטת איטום גגות נפוצה היא זיפות גגות. מקובל למרוח בין 2 ל-3 שכבות של זפת כאשר מעליהן מורחים שכבת דבק אקרילי כדי לכסות על הצבע השחור של הזפת, שלא יקלוט חום בתקופת הקיץ ויגרום לחימומו של כל הבניין.

שיטה נוספת לצורך איטום גגות, היא שימוש ביריעות ביטומניות המתאימה לגגות מבטון או בטקל או גגות מרוצפים, עליהם נהוג ללכת. האיטום מתבצע באמצעות פרישת שתי שכבות של יריעות המונחות היטב על שטח כל הגג ועליהן מניחים שכבת אגרנט לבן.

יריעות ביטומניות משמשות גם לאיטום קירות ומרצפות ויתרונן הוא שיש להחליפן רק מדי כ-10 שנים, ומשום שהן לבנות, הן אינן מושכות חום למשל כמו הזפת.

לעיתים זו רצפה רטובה!

הרבה פעמים קיומם של מים על קירות ותקרות ולחות בקירות, נובעים מריצוף לקוי, אותו הניחו כפי הנראה על אדמה לחה, מה שיוצר תופעה של רטיבות מתמשכת בלי יכולת אמיתית לפתור את הבעיה. מה שצריך לעשות במקרה כזה, זה פשוט להוציא את כל הריצוף ולהחליף את האדמה.

ישנן המון סיבות לתקרה לחה, ולעיתים כאמור זהו פיצוץ של צינור אצל השכנים שיצר את התקרה הרטובה, אך בכל מקרה איטום גגות היא הפעולה החשובה ביותר שצריך לבצע, משום שגם אם עשיתם איטום, הוא מתבלה וייתכן שבגג נוצרו סדקים והם עלולים להעביר את המים אליכם הביתה. איטום גגות יכול להציל כל תקרה.

 

 


 

א.א.א אוטמים בע"מ- מומחים באיטום גגות ומבנים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב